Přírodověda


Pátek 15.9.

Ekosystém

Číst uč. str. 7

Zápis 

YouTube: život ve vodě (10 min video)

 

Pátek 22.9.

Téma: houby

číst učebnici str. 8 - do sešitu popsat stavbu těla hub (do přiloženého pracovního listu)

 

Atlas hub - zadání viz materiály a soubory

test za září - úterý 3.10. 

Úterý 3.10.

test - za září

ROSTLINY

  • Učebnice str. 9 – číst a povídat si o vlastnostech rostlin
  • Napsat zápis do sešitu – společné znaky rostlin (dle učebnice 5 znaků)

 

 

 

 

ÚTERÝ 17.10.

učebnice str. 11 - stonek 

Zápis - Dělení rostlin podle stonku 

•1) BYLINY – mají dužnatý stonek

•2) DŘEVINY – mají dřevnatý stonek

•Dělíme na:

a) stromy – stonek tvoří kmen a korunu

•b) keře – netvoří kmen, větví se nad zemí

 

Vytisknout a nalepit + doplnit dle učebnice str. 12

LIST 

•Je __________________ část rostliny vyrůstající ze _________________

•Po většinu roku mívají __________________ zbarvení

•Obsahují ________________ barvivo (chlorofyl)

•V listech probíhá _________________________

PÁTEK 20.10.

Učebnice str. 12,13 číst - květ, plod, klíčení semene

Dělení malvice/ peckovice/ bobule/ suchý plod

https://wordwall.net/cs/resource/37561205/peckovice-x-malvice-x-bobule-tr%C3%A9nuj

Zápis 

KVĚT 

•Slouží k rozmnožování kvetoucích rostlin

•tyčinky – samčí pohlavní orgán, vznikají zde pylová zrna

•pestík – samičí pohlavní orgán, v semeníku jsou ukryta vajíčka

•Opylení – přenesení pylových zrn na pestík pomocí větru nebo hmyzu

•Oplození – vyklíčení pylového zrna, ze semeníku vzniká plod

Typy plodů

1)Dužnaté – malvice, peckovice, bobule

2)Suché  - lusk, oříšek, obilka

Semínko vyklíčí, když má VODU, TEPLO A VZDUCH

 

ZÁPISY ZA ŘÍJEN V SOUBORECH -TEST V PÁTEK 10.11.

PÁTEK 10.11.

TEST

Úterý 14.11.

ŽIVOČICHOVÉ - obratlovci

zápis

+ číst uč. s.15+16

 

Zápis:

OBRATLOVCI 

´Tělo mají složené z hlavy, trupu a končetin (většinou)

´U většiny je tělo zakončeno ocasem

´Dělíme na: ryby, plazi, ptáci, savci, obojživelníci

Úterý 21.11.

Bezobratlí

číst učebnici str. 16 + napsat zápis

´Nemají obratle ani kosti

´Žijí ve vzduchu, na souši i ve vodě

´Nejpočetnější skupina bezobratlých živočichů je hmyz

 

PÁTEK 24.11.

Obrázek hmyzu - popsat hlava, hruď, zadeček

uč. s. 20 - stromová patra (popsat do sešitu) + přečíst si kořenové patro

Pátek 1.12.

lesní patra s. 20 -  22

+ zápis (co mají v sešitech je nahráno v souborech - psali s jinou p. uč., tak ať mají zápis všichni shodný)

Pátek 8.12. – zakončení tématu les

 

Úterý 12.12.

Kontrola zápsů z listopadu + pátek test 15.12. (obratlovci, bezobratlí, lesní patra, typy lesů, význam lesa)

Pátek 15.12.

YouTube - jak to chodí v lese (kouknout se na díly, které děti neviděly)

Napsat test

ÚTERÝ 19.12. - TRÉNINK NA BESÍDKU

úterý 30.1.

 

  • Ekosystém pole
  • Učebnice str. 36/37 povídat si 
  • Přečíst si v uč. str. 38 úvod a obilniny + napsat zápis

 

POLE

  • Uměle vytvořený ekosystém (vytvořil člověk)
  • Pěstují se zde polní plodiny (obilniny, okopaniny, luskoviny, zelenina atd.)
  1. OBILNINY

Překreslit si obrázek stavby těla obilniny (klas, kolénko, stéblo)

Úterý 6.2.

Pokračovat v rostlinách našich polí uč. str. 38, 39

Zápis

Okopaniny

  • Řepa cukrovka, krmná řepa (bulva)
  • lilek brambor(hlízy)

Luskoviny

  • Plod – lusk
  • Hrách setý, fazol obecný, čočka kuchyňská

Olejniny

  • Řepka olejka, slunečnice

Pátek 9.2.

Živočichové našich polí uč. str. 40 – 42 číst

 

Zápis

Živočichové našich polí

Ptáci

  1. Ptáci stálí (přezimují, dokáží se zde uživit – skřivan polní, koroptev polní, bažant obecný, poštolka obecná, káně lesní)
  2. Ptáci tažní (odlétají do teplých krajin, čáp bílý, jiřička obecná, vlaštovka obecná)

Savci

  • Krtek obecný
  • Hraboš polní
  • Křeček polní
  • Zajíc polní
  • srnec obecný
  • lasice hranostaj

Pícniny

  • Využívají se ke krmení hospodářských zvířat
  • Jetel, vojtěška

Textilní plodiny

  • Z rostlin se získávají vlákna na výrobu textilu
  • Len, bavlna

Pátek 16.2.

ekosystém louka 

- co tě napadne, když se řekne louka

- uč. str. 46/47 projít si rostliny na louce, říci zajímavosti 

- doplň si zápis podle učebnice: 

ekosytém louka

  • _____________________ ekosystém obhospodařovaný ____________________
  • najdeme zde převážně _________________ a __________________, stromy a keře tu chybí
  • trávy i byliny slouží jako ______________________
  • louky se sečou většinou _______________ ročně
    • první _____________________
    • druhá tzv. __________________
  • bez péče člověka by na louce začaly růst nejdříve keře a poté i stromy

 

Úterý 5.3. 

tvorba zadaných projektů (vybrat si bu´d zvíře nebo rostlinu z ekosystému louka - zpracovat projekt na A4 (základní info, zajímavosti atd.)

Úterý 12.3.

dokončení projektu na téma louka - prezentace + odevzdání 

Pátek 15.3.

ekosystém park - číst uč. str. 50-51 (prohlédnout si obrázky)

pátek 22.3.

park - porovnání parku ČR s parky v Nizozemí (videa na YT)

úterý 26.3.

koncert děti dětem

pátek 5.4.

rostliny v okolí lidského obydlí - uč. str. 54,55 - stromy, keře, zelenina - dělení 

Práce ve dvojici - třídění zeleniny na wordwallu 

úterý 9.4.

rostliny v okolí lidského obydlí - uč. str. 56,57

+ zápis na rostliny (stromy, keře, zelenina)

pátek 12.4.

zvířata v okolí lidského obydlí - číst v učebnici, popovídat si o domácích mazlíčcích

pátek 19.4.

V úterý krátký testík (rostliny a živočichové v okolí lidského obydlí - ovocné stromy, keře, dělení zeleniny, na co chovám jednotlivá zvířata, samec-samice-mládě u zvířat)

Samec - samice - mládě dle učebnice str. 56-7

pátek 26.4.

zvířata v okolí lidského obydlí - uč. 60-61

pátek 3.5.

 projekt rybník - číst uč. ekosystém rybník

pátek 17.5.

uč. str. 67-67 ekos. potok a řek

úterý 21.5.

Pracovní list - tabulka (donese Maty B.)

Uč. 67 - 69 za pomoci učebnice vyplnit pracovní list

úterý 11.6.

dokončeno